2014.04.20. | Konrád, Tivadar
A kosár jelenleg üres
Új diétaőrület: a paleolit táplálkozás

2010. február 22.

Ma már szakemberek egész hada foglalkozik azzal, hogy hogyan is lehetne hatékonyan lefogyasztani a súlyukkal küszködőket. A tudósok most azzal rukkoltak ki, hogy tulajdonképpen teljesen önpusztító módon étkezünk, a megoldás pedig nem más, mint az őskori táplálkozás.

Láttál már kövér ősembert?
A tudósok abból indultak ki, hogy az emberi test arra a táplálkozásra lett megtervezve, amelyre a Földön való megjelenésének idejében lehetősége volt. Vagyis: emésztőrendszerünk, fogazatunk olyan genetikai örökség, amely befolyásolja, hogy melyik ételt hogyan dolgozzuk fel. Kövér ősember nem létezett, mivel teljesen összhangban táplálkozott biológiai rendszerével: csupán olyan táplálékokat fogyasztott, amelyeket maga körül megtalált. Tehát csakis azok az ételek egészségesek, amelyek már az ősember korában fogyasztásra alkalmasak voltak, vagyis nem kellett hozzá semmiféle emberi eljárás ahhoz, hogy emészthetővé váljanak.

Ha kíváncsi vagy az egyes ételek ismertségének kezdetére, itt megnézheted»

Új ételek, új kilók
A paleolit táplálkozást választók számára rossz hírünk van, ugyanis elég szűkös azoknak az ételeknek a listája, amelyet fogyaszthatnak: az ősember tudniillik csak bogyókon, magvakon, gyümölcsökön, zöldségeken és húson élt. Az ember már hárommillió éve megjelent a Földön, de a mi legközelebbi őseink, a homo sapiens csak tízezer éve fejlődött ki. Genetikai örökségünk folytán szervezetünk azonban a negyvenezer évvel ezelőtt élt emberi szervezetnek a csaknem pontos mása, miközben a kenyeret csak tízezer, a cukrot csak ötezer évvel ezelőtt tettük fogyaszthatóvá! Természetes tehát, hogy ezek az „újonnan” felfedezett élelmiszerek nem olyanok, amilyeneket gond nélkül fel tud dolgozni az emberi test, a coca coláról nem is beszélve… A tudósok egyetértenek abban, hogy mind a túlsúlyért, mind a civilizációs betegségekért, az allergiákért, de még a szívbetegségekért és a rákért is ezek a finomított élelmiszerek a felelősek. A paleolit táplálkozásra való átállással nemcsak túlsúlyunktól szabadulunk meg teljesen és véglegesen, de életünket is meghosszabbítjuk!

Kérdezd Szendi Gábort a Paleolit táplálkozásról»

Mit szabad fogyasztani?
A paleo-diéta extrém változata bogárdesszertektől sem mentes, ám mi egy könnyen követhető, középutas, a paleo diétán alapuló, de engedékenyebb 5 napos étrendet ajánlunk, amellyel akár 2-3 kilótól is megszabadulhatsz! Kizárólag az alábbiak fogyaszthatók a diéta során: párolt húsok, bogyók, gyümölcsök és zöldségek, szénsavmentes ásványvíz és zöld tea.

A diéta menete
1. nap:
Reggeli: 1 alma
Tízórai: 10 dkg szőlő
Ebéd: párolt csirkehús párolt brokkolival
Uzsonna: 10 dkg eper
Vacsora: 5 db szilva

2. nap:
Reggeli: 10 dkg eper
Tízórai: 2 retek, 1 reszelt sárgarépa
Ebéd: párolt gomba, 20 dkg natúr csirkemell-filé
Uzsonna: 10 dkg málna
Vacsora: 2 db körte

3.nap:
Reggeli: 1 karalábé
Tízórai: 10 dkg bogyós gyümölcs
Ebéd: párolt karfiol, 20 dkg halfilé
Uzsonna: 1 alma
Vacsora: 2 db reszelt répa

4.nap:
Reggeli: 1 alma
Tízórai: 10 dkg ribizli
Ebéd: párolt vegyes zöldség, 20 dkg pulykamell-filé
Uzsonna: 1 alma
Vacsora: 2 db reszelt répa

5.nap:
Reggeli: 10 dkg eper
Tízórai: 1 alma, 1 körte
Ebéd: párolt gomba, 20 dkg natúr sertésszelet
Uzsonna: 1 karalábé
Vacsora: 5 db szilva

A hónap szakértője: Szendi Gábor!
Minden kedden és pénteken a nővagyok.hu szakértőjeként válaszol kérdéseitekre a paleolit táplálkozásról, a fogyás új lehetőségeiről, élelmiszereink valódi hatásairól. Használd ki ezt a páratlan lehetőséget, gyere, kérdezz, tudd meg az igazságot, hogy mindezek fényében hatékonyabban és harmonikusabban élhesd az életedet!
Szendi Gábor minden kedden és pénteken a nővagyok.hu-n! 

 

Küldd el ismerősödnek »

Szólj hozzá Te is!

Hozzászólások:

menyharterzsi - 2012. augusztus 16.
Kedves Gábor! 2 hónapja tértem át a paleolit táplálkozásra. Eddig mindig úgy dagadt a lábam, mint az elefántoknak, most egy hete tapasztalom, hogy szinte alig dagad, reggelre teljesen leapad. Ha már csak ezt az eredményt értem el, az is jó, hiszen eddig senki nem tudta megmondani, mi az oka a dagadásnak. A súlyom csak 2 kg-mal csökkent, lehet, hogy az is megindul lefele, vagy már ne reménykedjek! Válaszát köszönöm: Erzsi
Válasz
Tógyer Györgyné - 2010. július 05.
Kedves Gábor! Egy dolgot felejtettem el leírni, hogy az étrendváltást követően pár hét múlva az alkarom belső oldala tele volt apró kiütésekkel /csalánkiütés jellegű/ ami már leszáradt és azóta nem jött ki újabb. Ez a szénhidrátmentes étrend elhagyása miatt volt? Köszönöm a választ. Üdv. Magdi
Válasz
Tógyer Györgyné - 2010. július 05.
Kedves Gábor! Mielőtt áttértem a paleolit táplálkozásra elolvastam a könyvedet /többször is/ és fokozatosan hagytam el a szénhidrátokat. Két hónap elteltével álltam a mérlegre, legnagyobb örömömre 3 kg-mal lettem kevesebb. Nem tudtam leadni egy dekát sem 8 kg többletsúlyom volt , ami évek óta nem változott.
"Mintaétrenden" éltem sok saláta , gyümölcs és tészta, hús nagyon minimális. A menopauza mellékhatásai sajnos engem sem kíméltek, állandó fáradtság, ingerültség, izületi fájdalmak és mellette a túlsúly. Bármit elkövettem nem sikerült fogynom. Nagyon boldog vagyok, hogy végre elindult a fogyási folyamat. Azóta sokkal energikusabb vagyok kívánom az idénygyümölcsöket és ami a legfontosabb nagyon nyugodt lettem. A fogyástól az izmaim feszesek maradtak, és az arcom sem lett nyúzott. 53 évesen elmondhatom, hogy újra tele vagyok energiával és a bőröm is megszépült. Már nem vagyok állandóan éhes. A mákos maffin recepted első osztályú. Üdvözlettel: Magdi
Válasz
Megnézem a többi hozzászólást
banner
banner
Kos

Kos (03. 21 - 04. 20)

Kos hölgyeknél idén tavasszal az érzelmek kapnak fokozottabb szerepet.
Bika

Bika (04. 21 - 05. 21)

Mintha nehezen menne az alárendelődés, a kiszolgáltatottság megélése.
Ikrek

Ikrek (05. 22 - 06. 21)

Ikrek hölgyek alapvetően jól érzik magukat idén tavasszal.
Rák

Rák (06. 22 - 07. 22)

Idén tavasszal lehetősége lesz megmutatnia ki is ön valójában.
Oroszlán

Oroszlán (07. 23 - 08. 23)

Bravúros tavasz várhat az Oroszlán hölgyekre.
Szűz

Szűz (08. 24 - 09. 22)

A nagy rohanás, ide-oda sodródásból az idei tavasz egy kis megállásra, és körbetekintésre inti.
Mérleg

Mérleg (09. 23 - 10. 23)

Mérleg hölgyeknek idén tavasszal elsősorban a másik felükkel, a Jang oldallal kell megismerkedni.
Skorpió

Skorpió (10. 24 - 11.22)

Skorpió hölgyek egyelőre érett szőlőszemekként érezhetik magukat a présházban.
Nyilas

Nyilas (11. 23 - 12. 21)

A családi értékek között kell keresni a kiteljesedés lehetőségét.
Bak

Bak (12. 22 - 01. 20)

Bak hölgyek számára is szigorúnak tűnhet a mostani időszak.
Vízöntő

Vízöntő (01. 21 - 02. 18)

Vízöntő hölgyek egyfajta aktív életmódot vezethetnek be idén tavasszal.
Halak

Halak (02. 19 - 03.20)

Talán önök kapják a legtöbb figyelmet idén tavasszal.