Árukereső, a hiteles vásárlási kalauz
2017.06.23. | Zoltán
A kosár jelenleg üres
Jogod van dühösnek lenni

2008. augusztus 05.

Egy kínai mondás szerint egy pillanatnyi düh 100 évnyi szomorúság forrása lehet. És ez igaz: amit dühből, kontroll nélkül teszünk, később nagyon is megbánhatjuk

Gondoltál már arra, hogy a düh élettanilag nagyon hasonlít a szerelemhez? Hihetetlenül erős érzelem, ami előre nem látható következményekhez vezethet, akár el is vakíthat. Ha igazán dühbe gurulsz, érezheted is, milyen nagy hatással van rád ez az érzelem, olyannyira, hogy akár megváltoztatja a képet, ami eléd tárul, és egyáltalán nem a valóságot látod.
Persze van azért különbség is, hiszen ki ne vágyna a szerelemre, míg dühösek általában nem akarunk lenni. Hiszen amikor dühbe gurulunk, hibák sorát követhetjük el. Hogy hogyan előzhetjük meg a bajt? Mindig álljunk meg gondolkodni, mielőtt méregből cselekednénk, és vizsgáljuk meg tetteink esetleges pozitív és negatív következményeit.


Düh-hibák

Letagadod
Nem akarod elfogadni, hogy dühös vagy. Ez általában akkor fordul elő, amikor nem veszel tudomást a kiváltó okról.


Kitörés
Összetöröd a tányérkészletet, amikor haragszol a párodra? Ez bizony nem vezet sehová, hiszen nem oldasz meg vele semmit. Persze bárkivel előfordulhat, hogy egy feszült pillanatban kitörést produkál, de egy ilyen megoldás nem visz előbbre.

Gyűjtemény
Belülről csak úgy forrsz a méregtől, mégis mosolyogsz? Nem árt, ha tudod: azzal, hogy elrejted a mérgedet, nemhogy megszünteted, nem is kisebbíted! Hogy mi az eredmény? A benned lévő pozitív érzéseket is elnyomhatja, megmérgezheti.

Bűnösöket keresel
Mindenkit hibáztatsz, kivéve magadat? Egy idő után, amikor majd tisztán látsz mindent, még dühösenn leszel – magadra is, amiért rosszul bántál a környezeteddel.

Magadba zárod
Már orvosi kutatások is igazolták, hogy a magadba zárt düh mindenképpen megtalálja a maga útját kifelé. Ha nem engeded ki magadból, akkor megbetegít, akár gyomorfekélyt is okozhat.


Használati utasítás a haraghoz

Hogy mi a titok nyitja? Ne a harag döntsön helyetted, hanem te dönts róla. Úgy engedd ki magadból, hogy ne rombold kapcsolataidat. Próbáld a helyzetet kívülről, távolabbról nézni. Távolodj el a haragod forrásától is – ha egy kollégád feldühít, menj el egy kicsit sétálni.

Ha felidegesítettek, adj magadnak 20 percet, és csak utána reagálj – így nem az adrenalin, hanem te fogsz cselekedni. Mindig gondold át jól, hogy mi az, amitől valójában olyan dühös vagy? Ne hárítsd máshová a problémákat, és fogalmazz pontosan. A valódi problémát igyekezz megfogalmazni, ne egy homályos, érzelmekkel telített valamit. Sose legyél támadó!

A harag mögött sokszor kívánság rejtőzik. Ha rájössz, mi az, máris jó úton vagy a felé, hogy megkapd – düh nélkül. Mindig konkrétan fogalmazz, vádak nélkül, nyugodtan. És persze ne feledd el azt sem, hogy nem biztos, hogy minden kívánságod teljesíthető. Ilyenkor el kell döntened, hogy a kívánt dolog nélkül élsz, vagy a helyzetből lépsz ki.

Küldd el ismerősödnek »

Szólj hozzá Te is!